logo

Україна, Дніпропетровська обл.,

м. Кривий Ріг, вул. Т. Буряченко, 17

тел. +38(0564) 94-84-02

email: kzsh37@ukr.net

ЗУПИНИМО БУЛІНГ РАЗОМ

Нормативна база з питання запобігання та протидії булінгу в закладах освіти

Превентивна робота щодо протидії булінгу у ЗЗСО

ПЛАН ЗАХОДІВ,

СПРЯМОВАНИХ НА ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЮ

БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЮ) В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

Назва заходів Термін виконання Відповідальний
1. Проведення просвітницької діяльності, спрямованої на формування негативного ставлення до протиправних дій Постійно ЗДВР Кулікова Н.М., психологічна служба, вчителі історії та правознавства,

класні керівники

2. Проведення тижня протидії булінгу (за окремим планом) Вересень

2021

ЗДВР Кулікова Н.М., Кришень К.О.

класні керівники,

Психологічна служба

3 Проведення місячника «Правового виховання» та декади правових знань Щорічно,

Листопад-грудень 2021

ЗДВР Кулікова Н.М., Кришень К.О.

класні керівники,

вчителі історії та правознавства

4 Проводити обстеження житло-побутових умов проживання дітей, які потребують підвищеної уваги, сімей, що опинилися у складних сімейних обставинах Протягом року Психологічна служба,

класні керівники

5 Проведення годин спілкування , просвітницькі заходи у рамках правопросвітницького проєкту Міністерства юстиції «Я маю право».

Провести Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу

18.10-22.10. 2021 ЗДВР Кулікова Н.М.

психологічна служба,

класні керівники

6 Організація змістовного дозвілля учнівської молоді у позаурочний час, проведення  культурно-мистецьких акцій, спортивних змагань, туристичних подорожей Протягом року ЗДВР Кулікова Н.М. класні керівники
7 Проводити моніторинг ризиків виникнення всіх форм насильства серед дітей та учнівської молоді, визначення причин тривожності та агресивності Постійно Психологічна служба
8 Довести до відома всіх класних керівників наказ МОН України № 844 від 25.12.2006«Попередження насильства в сім’ї», Комплексний міжвідомчий план заходів із питань координації дій щодо попередження насильства в сім’ї. вересень 2021 ЗДВР Кулікова Н.М.
9 Забезпечити неухильне виконання педагогічними працівниками школи Конвенції ООН «Про права дитини», Закону України «Про охорону дитинства» законодавств України в галузі освіти в частині збереження фізичного , духовного, психічного здоров’я та поваги до людської гідності дитини. протягом року В.о. директора

Пивовар С.В.

10 Під час проведення рейду «Учитель і родина» з’ясувати умови проживання та виховання (категорійних) дітей в родинах з метою виявлення сімей, які опинились в СЖО та недопущення фізичного, психічного, сексуального і економічного насильства над дітьми. За потребою Соціальний педагог

Пермякова В.М.

Класні керівники

11 Забезпечення інформацією сайту школи та стендів за тематикою «Життя без насильства», «Протидія булінгу» 1 раз на семестр Кришень К.О.

Дмитренко В.О

Кукушкін М.В.

12 Індивідуальні консультації з питань соціалізації Протягом року Дмитренко В.О.
13 Робота соціально-реабілітаційного гуртка «Вирішення конфліктів мирним шляхом» Згідно графіка роботи Дмитренко В.О.
14 Продовжити роботу шкільної служби порозуміння із залученням педагогів-медіаторів (посередників),  членів учнівського самоврядування Протягом року Кришень К.О.

Дмитренко В.О.

15 В разі виявлені фактів насильства над дітьми негайно надавати інформації відповідним правоохоронним органам Постійно В.о. директора

Пивовар С.В.

16 Розробити та провести цикл заходів щодо вивчення та популяризації серед учнів та батьків конвенції ООН про права дитини Листопад 2021 вчитель правознавства
17 Участь в міській просвітницькій промоакції «#ПравоНаЖиття»  (за окремим планом)

 

15.11-10.12.2021 ЗДВР Кулікова Н.М., Кришень К.О.

класні керівники,

Психологічна служба

18 Пропагувати під час освітнього процесу формування навичок здорового способу життя серед дітей та молоді, запровадження високої педагогічної культури, толерантного ставлення до дітей Постійно Класні керівники
19 Проводити соціально-психологічні дослідження серед учнів закладу з метою вивчення проблем підліткового насильства та розробити рекомендації для попередження фактів психологічного розладу, агресивності та жорстокості серед неповнолітніх Протягом року Практичний психолог

Дмитренко В.О.

20 Проводити лекційно-просвітницькі заходи в навчальному закладі з питань підготовки молоді до сімейного життя, планування сім’ї та попередження насильства в сім’ї. Постійно ЗДВР  Кулікова Н.М.

Вчитель

правознавства.

21 При необхідності надавати постраждалим від насильства в сім’ї соціально-педагогічні, інформаційні послуги Постійно Соціальний педагог

Пермякова В.М.

22 Надавати практичну допомогу у проведенні виховних годин, тренінгів в класних колективах школи з питань попередження домашнього насильства Постійно ЗДВР Кулікова Н.М.
23 Забезпечити раннє виявлення сімей, в яких може виникнути реальна загроза вчинення насильства в сім’ї Постійно Соціальний педагог

Пермякова В.М.

Класні керівники

24 Провести з учнями бесіди, круглі столи на тему:

·                  «Що робити, коли тебе ображають дорослі»;

·                  «Насильство в сім’ї та як його уникнути»

Протягом року Вчитель права

Класні керівники

25 Загальношкільна батьківська конференція на тему: «Взаємодія сім’ї і школи – запорука успішного навчання і виховання. Єдині вимоги у вихованні» За планом В.о. директора  Пивовар С.В

ЗДВР Кулікова Н.М.

26 Популяризувати заходи з питань  сім’ї, родинного виховання на сайті закладу Постійно ЗДВР Кулікова Н.М.

Класні керівники

27 Розробка індивідуального плану психолого-педагогічного супроводу учнів «Групи ризику» Жовтень 2021 Практичний психолог

Дмитренко В.О.

28 Залучення спеціалістів різних фахів та служб для проведення профілактичної роботи серед молоді Протягом року ЗДВР Кулікова Н.М. класні керівники
29 Проведення заходів до Дня боротьби зі СНІДом Грудень 2021 Практичний психолог,

вчитель основ здоров’я

30 Всеукраїнський тиждень правознавства Грудень 2021 ЗДВР Кулікова Н.М.

вчителі історії та правознавства, соціальний педагог

31 Активізація роботи батьківського всеобучу Протягом року ЗДВР Кулікова Н.М.

класні керівники

32 Активізація роботи психологічної служби на виявлення дітей, які потребують психологічної підтримки, надання їм відповідної фахової допомоги Постійно Практичний психолог

Дмитренко В.О.

33 Співпраця з працівниками юстиції, правоохоронних органів, служби у справах дітей з питань правової освіти та профілактики правопорушень Постійно ЗДВР Кулікова Н.М.
34 Організація контролю за відвідуванням учнями закладу освіти Щодня Соціальний педагог

Пермякова В.М.

35 Організувати в закладі оcвіти написання есе на тему «Як довіряти і бути вдячним іншим» Грудень 2021

5-11 класи

Учителі української мови
36 Тренінгове заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі» Січень 2022

5-11 класи

Психологічна служба

Дмитренко В.О.

37 Проведення засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Організація та проведення профілактичної роботи щодо попередження випадків булінгу серед учасників освітнього процесу» Листопад 2021 ЗДВР Кулікова Н.М.

керівник МО Кочмар Н.В.

38 Розмістити на інформаційному стенді закладу освіти номери телефону гарячої лінії протидії булінгу Вересень 2021 ЗДВР Кулікова Н.М.
39 Провести загальношкільні батьківські збори батьків учнів 1-4, 5-7, 8-11 кл. на тему «Шкільний булінг. Якщо ваша дитина стала його жертвою» Вересень 2021 Практичний психолог

Дмитренко В.О.

40 Години відвертого спілкування за участю представників ювенальної поліції «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу» Протягом року ЗДВР Кулікова Н.М.

Соціальний педагог

Пермякова В.М.

41 Заняття шкільної ради старшокласників за участю соціального педагога на тему «Не допускай насилля над ближнім» Листопад 2021 Практичний психолог

Дмитренко В.О. Соціальний педагог

Пермякова В.М.

42 Конкурс-виставка плакатів на тему «Шкільному булінгу скажемо – НІ!» Березень 2022 Педагог-організатор Кришень К.О.
43 Психолого-педагогічний моніторинг виявлення учнів, що схильні до суїцидальних тенденцій Протягом року Практичний психолог

Дмитренко В.О.

44 Проведення годин спілкування, бібліотечних уроків, виставок на тему «Моє світле майбутнє» «Мистецтво спілкування», «Життя видатних людей» Протягом року Класні керівники

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №37 на 2021/2022 навчальний рік

Загальні правила поведінки:

  • Здобувач освіти приходить до школи за 15-30 хвилин до початку занять, чистий і
  • охайний, займає своє робоче місце з першим дзвінком, готує все необхідне навчальне приладдя.
  • Не можна приносити на територію школи з будь-якою метою й використовувати будь-яким способом зброю, в т.ч. ножі, вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої, сигарети,
  • наркотики та інші одурманюючі засоби й отрути.
  • Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.
  • Не можна без дозволу педагогів (за узгодженням з батьками) йти зі школи та її
  • території в урочний час.
  • У разі пропуску занять учень зобов’язаний пред’явити класному керівнику довідку з
  • медичної установи або пояснювальну записку від батьків (осіб, що їх заміняють) про причину
  • відсутності на заняттях.
  • Здобувачі освіти школи повинні виявляти повагу до старших, піклуватися про
  • молодших. Учні школи поступаються дорогою дорослим, старші – молодшим, хлопчики –
  • дівчаткам.
  • Поза межами закладу освіти учні поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити
  • свою честь і гідність, не заплямувати добре ім’я школи.
  • Здобувачі освіти бережуть майно школи, акуратно ставляться як до свого, так і до
  • чужого майна, дотримуються чистоти і порядку на території школи.
  • До учнів, які привласнили чужі речі, будуть застосовані дисциплінарні стягнення. У
  • разі спричинення збитку чужому майну, батьки учнів, які заподіяли збиток, несуть матеріальну
  • відповідальність.
  • Здобувачі освіти, які знайшли втрачені або забуті, на їхню думку, речі, повинні здати
  • черговому вчителю, або класному керівнику.
  • Фізична конфронтація, залякування і знущання є неприпустимими формами поведінки.
  • Здобувачі освіти зобов’язані виконувати домашні завдання в терміни, встановлені
  • шкільною програмою.
  • На першу вимогу вчителя слід пред’являти щоденник.
  • Щодня вести запис домашніх завдань в щоденнику.
  • Приносити на заняття всі необхідні підручники, зошити, письмове приладдя,
  • інструменти, робочий і спортивний одяг.

Поведінка здобувачів освіти на уроках:

  • Під час уроку не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших товаришів
  • від занять розмовами, іграми й іншими справами, що не стосуються уроку.
  • Якщо під час занять здобувачу освіти необхідно вийти з класу, то він повинен
  • попросити дозволу у вчителя, піднявши руку.
  • Якщо здобувач освіти хоче поставити питання вчителеві або відповісти на питання
  • вчителя, він піднімає руку.
  • Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, що стосуються матеріалу
  • уроку.
  • Учень має право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання при
  • обговоренні різних спірних і неоднозначних питань.

Поведінка здобувачів освіти на перервах:

  • Під час перерви здобувач освіти зобов’язаний:
  • підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці;
  • вийти з класу, якщо попросить вчитель;
  • підкорятися вимогам чергового учня чи вчителя.
  • Час перерви – особистий час кожного здобувача освіти. Він може його проводити по
  • своєму розумінню, проте, не повинен заважати іншим.
  • Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по школі, окрім тих місць, де їм
  • заборонено знаходитися в цілях безпеки (горище, підвал, кухня, майстерня, спортзал).
  • Під час перерв забороняється бігати по сходах, поблизу вікон і в інших місцях,
  • непристосованих для ігор.
  • Під час перерв забороняється штовхати один одного, кидатися предметами і
  • застосовувати фізичну силу.
  • У школі категорично забороняється тютюнопаління.
  • Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях чи
  • виглядати у відкриті вікна.
  • На перервах здобувачі освіти можуть звернутися до свого класного керівника,
  • чергового учителя, адміністрації гімназії за допомогою, якщо проти них здійснюються
  • протиправні дії.

Поведінка здобувачів освіти в їдальні:

  • Під час обіду в їдальні належить дотримуватися добросусідських взаємин і поводитися
  • пристойно.
  • Здобувачі освіти повинні шанобливо ставитись до працівників їдальні.
  • Учні приходять в їдальню після закінчення уроку у визначений час.
  • Розмовляти під час обіду слід неголосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.
  • Учні прибирають посуд після прийому їжі.
  • Здобувачі освіти дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.
  • Забороняється приходити в їдальню у верхньому одязі.
  • Рекомендації до зовнішнього вигляду здобувачів освіти:
  • До школи здобувачі освіти повинні приходити в одязі, що відповідає офісному стилю.
  • Одяг повинен відповідати зросту, виражати пошану господаря до самого себе і
  • суспільства.
  • Рекомендується не використовувати косметику і не носити прикраси на заняття.
  • Спортивний одяг, призначений для уроків фізкультури, на інших уроках недоречний.
  • Знаходитися в школі у верхньому одязі без особливих на те причин не дозволяється.
  • На урочисті загальношкільні заходи учні приходять у святковій формі.

Правила поведінки здобувачів освіти під час екскурсії:

  • Під час слідування до місця перебування та назад дотримуватися правил дорожнього
  • руху, не виходити на проїжджу частину.
  • Без дозволу керівника групи не залишати місця перебування.
  • У разі поганого самопочуття негайно повідомити керівника групи.
  • Дотримуватися правил пристойної поведінки та виконувати розпорядження керівника
  • групи.
  • Дотримуватися правил протипожежної безпеки.
  • Не торкатися незнайомих предметів, які можуть бути вибухонебезпечними.
  • Паління, вживання алкогольних напоїв та купання в річці суворо заборонені.

Обов’язки чергового в класі:

  • Чергові призначаються відповідно до графіка чергування в класі.
  • Чергові допомагають вчителю підготувати клас до наступного уроку, роблять посильне
  • прибирання класної кімнати.
  • Під час перерви черговий учень (учні) допомагає вчителеві розвісити навчальний
  • матеріал для наступного уроку, роздає зошити за проханням учителя.
  • Наприкінці робочого дня чергові учні готують клас для наступного робочого дня.

Процедура подання заяви про випадок булінгу (цькування)

та порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування)

  1. Якщо педагог або інший працівник закладу освіти (інший учасник освітнього процесу) став свідком булінгу, він інформує керівника закладу освіти у письмовій формі незалежно від того, поскаржилась йому жертва булінгу чи ні; або ж аналогічно після отримання звернення дитини.
  2. Учасником освітнього процесу (учні, вчителі, батьки) на ім’я керівника освітнього закладу подається заява, де вказується інформація щодо джерела її отримання:
  • Постраждалий чи свідок булінгу (цькування);
  • Підозра про вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками;
  • Достовірна інформація від інших осіб;
  • Та часу (як довго триває). Одноразовий конфлікт чи відповідні дії носили систематичний характер.

Порядок дій у разі вчинення учнями правопорушень і злочинів
в Криворізькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №37

  1. Директор школи (у разі отримання повідомлення від сектору ювенальної превенції):
  • повідомляє відділ освіти про факт правопорушення, злочину, який скоїв учень школи;
  • створює наказ про проведення службового розслідування за фактом скоєння учнем правопорушень, злочину;
  • за результатом роботи соціально-психологічної служби, класного керівника з класним колективом та педагогами, які викладають у класі, створює наказ про підсумки проведення службового розслідування за фактом скоєння учнем правопорушень, злочину;
  • на основі наказу про підсумки проведення службового розслідування за фактом скоєння учнем правопорушень, злочину разом з соціально-психологічною службою проводить засідання комісії по роботі з дітьми, які потребують додаткової педагогічної уваги, за фактом скоєння учнем правопорушення, злочину (протокол);
  • разом з соціально-психологічною службою надає рекомендації батькам щодо виховання дитини, звернення до інших спеціалістів (за потребою), постановка на внутрішкільний облік;
  • протягом 3-х днів надає матеріали до відділу освіти за підсумками проведеної роботи з учнем, який скоїв правопорушення, злочин та його батьками.
  1. Соціально-педагогічна служба:
  • після наказу директора школи про проведення службового розслідування за фактом скоєння учнем правопорушення, злочину складає характеристику на учня та його сім’ю;
  • проводить індивідуальну роботу з учнем та його батьками;
  • на основі роботи, проведеної з учнем та його батьками, робить результати (звіт, інформація), які директор школи включає у наказ про підсумки проведення службового розслідування за фактом скоєння учнем правопорушення, злочину.
  1. Класний керівник:
  • вносить зміни до плану виховної роботи класу;
  • складає характеристику на учня та його сім’ю;
  • залучає учня до позаурочної діяльності, участі у масових заходах, активному житті
  • класу та школи;
  • оформлює результати роботи, проведеної з учнем та його батьками, які директор школи включає у наказ про підсумки проведення службового розслідування за фактом скоєння учнем правопорушення, злочину.

Детальніше про булінг, поради для учнів і батьків

Булінг  – це агресивна і вкрай неприємна свідома поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої дитини, що супроводжується регулярним фізичним і психологічним тиском та є гострою проблемою сучасності.

Педагогам і батькам коротко щодо Закону про булінг

Корисні матеріали для використання у роботі класними керівниками та педагогами. Що потрібно знати педагогам та батькам про Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)”.

Рекомендації та інформація для учасників навчально-виховного процесу
щодо протидії випадків булінгу у закладі